Ağız Kokusu
     
 
Ağız kokusu herkeste hep vardır, fakat hissedilirse ve hissedildiğinde hastalıktır. Farkında değilseniz ağız kokunuz yoktur.

Foruma yeni gelenler bu kitabı indirip okuyunuz.

 
  Aktif Konular  Forum Üyelerini Göster  Takvim  Forumu Ara  Yardım  Kayıt Ol  Giriş
Ben iyileştim
 Ağız Kokusu | AĞIZ KOKUSU Soru ve cevapları | Ben iyileştim
Mesaj icon Konu: genetik ağız kokusu Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
aydinmur
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 25-Haziran-2007
Konum: Adana
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1593
Alıntı aydinmur Cevaplabullet Konu: genetik ağız kokusu
    Gönderim Zamanı: 20-Nisan-2014 Saat 14:12
İdrar başta olarak beden kokusu var mı?
Varsa eposta ile benimle temas ediniz lütfen
-M
IP
Kader
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 02-Ağustos-2013
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 25
Alıntı Kader Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 20-Nisan-2014 Saat 19:01
hayır idrar kokumda beden kokumda yok Alaha şükür fakat babamda beden kokusu biraz var
IP
Helicobacter
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 17-Şubat-2012
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 123
Alıntı Helicobacter Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 20-Nisan-2014 Saat 22:13
hocam idrar değil de gaitada benzer sorunlar var gibi. bağlantı kurulabilir mi?
IP
aydinmur
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 25-Haziran-2007
Konum: Adana
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1593
Alıntı aydinmur Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 21-Nisan-2014 Saat 12:10
Soru için teşekkür ederim.
Benim şüphelendiğim ve incelemek istediğim durum metillenmiş amin emisyonudur. Bu idrar ile başlaayaan bir olaylar zinciridir. Önce idrar kokar, sonra nefes, kasık, ter, ten, ağız kokar. Şahısın ifadesi bu yönde olduğu için idrar kokusu var mı diye sordum.

Dışkıdaki kötü koku mekanizması bundan farklıdır. Sindirilmemiş besinlerin bakterilere terk edilmesi ile oluşur. Kabızlıktan tutunuz, pankreas enzim eksikliğine varıncaya kadar her hangi bir şeyden olabilir.
-M
IP
bir hayalim var
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 14-Ekim-2013
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 229
Alıntı bir hayalim var Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 21-Nisan-2014 Saat 23:23
Hocam, ağız kokusu gerçekten genetik olabilir m? Doğrusu ben böyle bir ihtimal olduğunu düşünüyorum.
Tabi siz ve bu konularda bilgi sahibi insanlar daha iyi bilirsiniz hiç şüphesiz.
Benim söylediğim sadece bireysel bir düşünce.
Niye böyle düşündüğüme gelince de bu sorunu çekenler olarak hepimizin az çok ortak noktaları mevcut.
Genel olarak çoğumuzun sorunu ergenlikle veya çocukluğumuzdaki birtakım sebeplerle başlamış.
Bu da demek oluyorki vücudumuz gelişimini tamamlarken ve çevre koşulları ile çeşitli bireysel nedenlerle birlikte
aksaklıklar meydana gelmiş ve sonuç olarak bu sorundan muzdarip olduk.
Veya bir çoğumuz çeşitli hastalıklar (mide ve bağırsak hastalkları, üst solunum hastalıkları, bademcik iltihabı vb.)
sebebiyle bu sorunu yaşıyoruz. Bütün bunlar gösteriyor ki ağız kokusu doğrudan değil de dolaylı olarak oluşan bir hastalıktır.
Ben bundan yola çıkarak ağız kokusunu bir yan ürün olarak görüyorum. Aslında doktorların da bu sorunu bir hastalık gibi görememelerini buna bağlıyorum.
Bilmiyorum bu söylediklerim ne derece doğru, bunlar benim kişisel düşüncelerimdir. Tabi bu konuda sizler, doğrusunu daha iyi bilirsiniz muhakkak.

Bunları düşündüğümde ağız kokusunun genler nedeniyle değil de çevresel ve bireysel faktörler sonucu oluştuğu sonucunu çıkarıyorum.(beden kokusunu kastetmiyorum)

Genetik olabileceğini varsayarsak da ben daha çok bu soruna neden olabilecek genetik hastalıklardan yola çıkmamız gerektiğini düşünüyorum..
Bu yüzden özlem arkadaşıma babanızla veya babaannenizle daha çok ne tür ortak yönleriniz veya hastalıklarnz (varsa)mevcut olduğunu söylese belki daha çok yardımcı olabilir hocamıza diye düşünüyorum.
Allahtan şifa versin.
ÇareSiZseniz ! Çare SiZsiniz !!
IP
aydinmur
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 25-Haziran-2007
Konum: Adana
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1593
Alıntı aydinmur Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22-Nisan-2014 Saat 07:10
Ağız kokusu aktarılan bir hastalık değildir fakat ağız kokusunu hazırlayan sebepler soydan aktarılabilir. Örneğin bireyin uzun yüzü ve uzun yüz kemikleri sebebi ile burunu kapalıdır sürekli ağız solunumu yapmaktadır ve ağız kuruluğuna bağlı ağız kokusu vardır. Doğacak çocuk ebeveyundeki uzun yüz özelliğini alırsa burun pasajı dar olabilir veya yaş ilerledikçe burun pasajı daralmaya meğilli olur. Dolayısıyla çocukta da ağız kokusu olabilir.
Burada soydan aktarılan şey ağız kokusu değildir, ağız kokusunu hazırlayan özelliklerdir.
-M
IP
bir hayalim var
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 14-Ekim-2013
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 229
Alıntı bir hayalim var Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22-Nisan-2014 Saat 11:32
pardon hocam genetik denince yanlş anladm galiba. Özlem'in anlatmaya çalştigini nesilden nesile genler yolu ile aktarlan bir hastalk olarak algiladm..

Benimde aslnda anlatmaya çalştgim düşünceleri dile getirmişsiniz. yukarda tam anlatamdm kendimi. cevapldginz için teşekkrler
ÇareSiZseniz ! Çare SiZsiniz !!
IP
Kader
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 02-Ağustos-2013
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 25
Alıntı Kader Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 23-Nisan-2014 Saat 13:38
ben her yönden babama benzemişimdir hatta annem dalga geçer bu konuda ağız kokunuz bile dahil herşeyini babandan almışın der.babamdaki hangi şey bana geçtiki benim ağız kokum var diye hep düşünmüşümdür ama babam gayet sağlıklıdır bu yaşına kadar hastanee gittiğini bile bilmem yanlız çocukluğumdan hatırladığım kadarıyla babamın böbrek taşı vardı bi ara bu sebep olamaz dimi onun dışında bugüne kadar babamın bi sorunu olduğunu görmedim şunuda eklemek isterim bababm sık sık yurt dışına çıkardı ve evine döndüğünde onun ağız kokusu olmazdı sonra hemen yine başlardı neden babam bi başka ülkelere gittiğinde ağız kokusunda azalma olurki hava değişikliğinden mi?ve de tatile gittiğimiz dönemlerdede bi azalma olurdu sonra detaya inmek gerekirse benim kansıslığımda var demir eksikliğinden kaynaklanıyo olabilir mi çünkü ıspanak felan yedikten sonra kokum tamamen yok olmuştu
IP
Josephine
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 30-Temmuz-2013
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 72
Alıntı Josephine Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 23-Nisan-2014 Saat 22:39
Orjinalini yazan: özlem

ben her yönden babama benzemişimdir hatta annem dalga geçer bu konuda ağız kokunuz bile dahil herşeyini babandan almışın der.babamdaki hangi şey bana geçtiki benim ağız kokum var diye hep düşünmüşümdür ama babam gayet sağlıklıdır bu yaşına kadar hastanee gittiğini bile bilmem yanlız çocukluğumdan hatırladığım kadarıyla babamın böbrek taşı vardı bi ara bu sebep olamaz dimi onun dışında bugüne kadar babamın bi sorunu olduğunu görmedim şunuda eklemek isterim bababm sık sık yurt dışına çıkardı ve evine döndüğünde onun ağız kokusu olmazdı sonra hemen yine başlardı neden babam bi başka ülkelere gittiğinde ağız kokusunda azalma olurki hava değişikliğinden mi?ve de tatile gittiğimiz dönemlerdede bi azalma olurdu sonra detaya inmek gerekirse benim kansıslığımda var demir eksikliğinden kaynaklanıyo olabilir mi çünkü ıspanak felan yedikten sonra kokum tamamen yok olmuştu


Ispanağın geçici olarak ağız kokusunu bastırdığını ben de farkettim. Ayrıca ıspanağın ağzın içini temizleme özelliği de var, ne zaman haşlanmış ıspanak yesem dilimi dişlerimi sürttüğüm zaman dişlerimin adeta misvakla kazınmış gibi tertemiz plaksız oldugunu farkediyorum. Ne güzel bir bitki. Murat hocam siz ıspanakla ilgili ne düşünüyorsunuz ?

Sevgili özlem, hastalık şikayetlerimiz çok benzer. Bu arada demir eksikliği bende de hep var ve bende şüphelenilen "ozena" adında bir burun hastalığının demir eksikliği dönemlerinde ortaya çıktıgı yazıyor literatürde.
Ayrıca yurtdışı seyahati dediğin için benim aklıma sorunun "alerjik" olabileceği geldi, bir insanda alerjik rinit varsa hava değişiminde geçici düzelme olabiliyor. Şöyle ki ben istanbuldan ankaraya gittigimde, nem olmadığı için karasal iklim dolayısıyla alerjik belirtiler azalıyor. Bu hep böyledir.
Ayrıca hocamın da dediği gibi Genetik olarak burnunuzun fizyolojisinde bir sorun olabilir. Senin babanın ve babannenin burnunda mesela kemik deviasyonu olabilir, muhtemelen burun şekilleriniz de aynıdır. Yada burun mukoza yapınız üçünüzün de sağlıksız olabilir.... gibi gibi.
IP
Kader
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 02-Ağustos-2013
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 25
Alıntı Kader Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 24-Nisan-2014 Saat 08:44
bende ilk başta sizin gibi düşündüm acaba genetik olarak burunla ilgili sorunlarımız olabilir mi diye ama kbb ye gittiğimde doktor burnunumla ilgili herhangi bi sorun olmadığını benim takıntılı olduğumu söyledi sinüslerimde temiz çıktı sadece kansızlık sorunum var bide hormanlarma baktıracağım ben hep hormanlarımdan şüphelenmişimdir.şey bide belki saçma bulcaksınız ama bi ara bu lanet olası ağız kokusundan dolayı çok ağlardım ve ozamanlar ağız kokum azaldı ağlamalarımdan sonra burun felan boşalıyo temizleniyo yani bununla bi ilgisi olabilirmi? sonra ağzım kapalı uyuduğumda sabah birden kalkınca hiç koku olmamıstı 6 saniye sonra tekrar gelmişti daha birçok ağız kokumun gittiği zamanlar hakkında tespitim var
IP
Josephine
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 30-Temmuz-2013
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 72
Alıntı Josephine Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 24-Nisan-2014 Saat 16:50
Orjinalini yazan: özlem

bende ilk başta sizin gibi düşündüm acaba genetik olarak burunla ilgili sorunlarımız olabilir mi diye ama kbb ye gittiğimde doktor burnunumla ilgili herhangi bi sorun olmadığını benim takıntılı olduğumu söyledi sinüslerimde temiz çıktı sadece kansızlık sorunum var bide hormanlarma baktıracağım ben hep hormanlarımdan şüphelenmişimdir.şey bide belki saçma bulcaksınız ama bi ara bu lanet olası ağız kokusundan dolayı çok ağlardım ve ozamanlar ağız kokum azaldı ağlamalarımdan sonra burun felan boşalıyo temizleniyo yani bununla bi ilgisi olabilirmi? sonra ağzım kapalı uyuduğumda sabah birden kalkınca hiç koku olmamıstı 6 saniye sonra tekrar gelmişti daha birçok ağız kokumun gittiği zamanlar hakkında tespitim var


sen o KBB hekimlerine pek güvenme:)çok iyi ve ünlü bir profesörün istanbuldaki muayenehanesine gittim. Heryere kamerayla baktı hiçbişey diyemedi. 2 gün sonra basit bir devlet hastanesinin asistan doktoru baktı. Bak arka duvarın hep enfekte, sarı sarı iltihapları görüyomusun diye bir de bana gösterdi. Ben o iltihapları ilk gittigim profesörün muayenehanesinde de ekranda görmüştüm, ama adam orayı transit geçti. Ben çok KBB hekimine gittim, devlet veya özel. Bunların çoğu antibiyotik verip yollamıştır, kültür bile yapmadan. Bir de kortizonlu burun spreyi verenler var ki, cehaletin dibi. Çünkü kortizonlu burun spreylerinin prospektüsünde şu yazar: Burnunda enfeksiyon şüphesi olan kişiler kullanmamalıdır. Bu spreyler benim kokumu arttırmıştır. O yüzden bence en az 10-20 doktora görünmekte fayda var. Çünkü birisi allerjik diyor, birisi enfeksiyon, birisi kuruluk. Tedavim devam ediyor, bakalım hangi doktor kazanacak ? :)
IP
Josephine
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 30-Temmuz-2013
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 72
Alıntı Josephine Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 24-Nisan-2014 Saat 16:53
Ayrıca "koku" deyince direkt "sinüzit"i hedef alıyorlar, sinüsler temiz çıkınca da KBBden değil, git başka yerde ara diyorlar. Halbuki öyle değil. Araştrmaya üşeniyorlar. Devlet hastanesiyse kapıda bakması gereken 70 hasta daha var, sen kokmuşsun sosyal hayatın bitmiş umrunda mı ? Saat 4'e yetiştirmeye bakacak 70 hastasını. Diğeri desen 300 TL almış, burun spreyi ver kontrole gel bir 300 TL daha alayım'ın derdinde.

Sektör içler acısı.
IP
Kader
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 02-Ağustos-2013
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 25
Alıntı Kader Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 08-Temmuz-2014 Saat 21:20
iki kere gittim biri özelde kamerayla benim dememle iyi bi şekilde bakti ikincisi ise devletteydi oda bi sorunum olmadığını söyledi kültürdede bişey çıkmadı dahiliye gittim dilimdeki tabakayı gördüğünde direk reflün var deyip ilaç yazıp yolladı
IP
bad-ı saba
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23-Ağustos-2014
Konum: İzmir
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 67
Alıntı bad-ı saba Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22-Ocak-2018 Saat 13:39
https://www.google.com.tr/amp/s/m.sabah.com.tr/saglik/2017/12/22/agiz-kokusu-genetik-bozukluktan-olabilir/amp


Sanırım bu yeni bir bilgi. Murat hocam düşünceniz nedir konuyla ilgili bir hekim olarak?
"Ne yanar kimse bana ateş-i dilden özge
Ne açar kimse kapım bad-ı sabadan gayrı"
IP
bad-ı saba
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23-Ağustos-2014
Konum: İzmir
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 67
Alıntı bad-ı saba Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22-Ocak-2018 Saat 13:45
https://www.google.com.tr/amp/s/www.cnnturk.com/amp/saglik/agiz-kokusunun-kaynagi-belirlendi
Aynı haberin başka bir linki.

A
"Ne yanar kimse bana ateş-i dilden özge
Ne açar kimse kapım bad-ı sabadan gayrı"
IP
aydinmur
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 25-Haziran-2007
Konum: Adana
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1593
Alıntı aydinmur Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22-Ocak-2018 Saat 19:59
Bu haberi okumuştum. Enzimatik seviyede ikincil derecede veya hatta üçüncül derecede etkilidir, Klinikte pratiğe yansıyan bir cephesini göremedim. Bu sebeple bu haberi forum içerisinde sizlere duyurmamıştım
-M
IP
Burazin
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 19-Ağustos-2017
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 61
Alıntı Burazin Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 24-Ocak-2018 Saat 01:45
Konuyla alakasız olacak ama bedbahtadamdan haberi olan var mı?
Bedbahtadam kardeşim görürsen mesaj atar mısın?
Başka hesap aldın sanırım.
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Açık Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Buradaki yazılar, fikir, görüş ve tavsiyeler muayene ve tedavi yerine geçmez. Fikir vermek içindir.
Bu forumda yazılanlardan bir kısmı isim ve kimlik bilgileri silinerek tıbbi veya eğitim amacı ile kullanılabilir, üçüncü parti yazılarda veya internet ortamında (isimsiz olarak) yayınlanabilir.
İletişim için Tıklayınız.

Agiz kokusu sebepleri hakkında
Ağız kokusu tedavisi hakkında


Ağız kokusu gargarası Halitosil
Dil macunu