Ağız Kokusu
     
 
Ağız kokusu herkeste hep vardır, fakat hissedilirse ve hissedildiğinde hastalıktır. Farkında değilseniz ağız kokunuz yoktur.

Foruma yeni gelenler bu kitabı indirip okuyunuz.

 
  Aktif Konular  Forum Üyelerini Göster  Takvim  Forumu Ara  Yardım  Kayıt Ol  Giriş
Bunları biliyor muydunuz?
 Ağız Kokusu | AĞIZ KOKUSU Soru ve cevapları | Bunları biliyor muydunuz?
Mesaj icon Konu: Bilek yalamak aldatıcıdır Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
Hümiyettin
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 08-Aralık-2018
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 5
Alıntı Hümiyettin Cevaplabullet Konu: Bilek yalamak aldatıcıdır
    Gönderim Zamanı: 08-Aralık-2018 Saat 17:14
Herkese merhaba. Ağzımın koktuğunu düşünüyorum epeydir. Yalnız bu koku yalnızken yok ama sosyal ortamlara girdiğimde oluşuyor gibi hissediyorum. Yani strese girince ağzımın tadının acılaştığını bile hissediyorum. Kimseye sormaya cesaret edemedim ama şu bilek yalama testini uyguladım. Hiç kötü koku alamadım. Ağzımın kokmama ihtimali var mıdır yani bana öyle geliyor olabilir mi? Ağız kokusu kesin olan üyeler bileğini yalayıp koklayınca kötü koku alıyor mu?
IP
aydinmur
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 25-Haziran-2007
Konum: Adana
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1562
Alıntı aydinmur Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 09-Aralık-2018 Saat 15:19
Bilek yalamak ve kuruyunca bileği koklayarak daima az veya çok biraz kötü koku algıanır. Bu herkeste bu şekilde olur ve çok normaldir.

Salya içerisinde çözünmüş kokulu gazlar, salya buharlaşıp uzaklaştıktan sonra bilekte serbest kalır ve kokar.

Bu şekilde tespit edilen kokulu gazlar emisyonu olmayan çevreye yayılmayan gazlardır. Çevreye yayılmayan kötü kokulu gazlar ağız kokusu hastalığı sebebi değildir.

Örnek vermek gerekirse: üzerindeki elbisesinin arasından bir cismi koltuk altına veya göbek çukuruna veya kasığına sürtüp sonra cismi koklamak durumunda belki biraz kötü koku almak mümkündür. Herkeste her zaman bu koku az veya çok bulunabilir. Bu durum bireyin hasta olduğu anlamına gelmez.

Satıcılar bu yöntemi bir şeyler satabilmek ve insanları ağız kokusu hastası olduğuna ikna edebilmek için geliştirdiler ve kullanmaktadır.

Bileğinizi veya başka bir cismi yalayarak kuruyan salyanızı koklamayınız. Ağzınıza veya baedmciğinize parmak veya bir cisim sokarak koklamayınız. Daima kokulu bulacaksınız. Bu durum bireyin ağız kokusu hastası olduğunu göstermez.

IP
Hümiyettin
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 08-Aralık-2018
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 5
Alıntı Hümiyettin Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 09-Aralık-2018 Saat 20:31
Hocam koku olup olmadığını anlamanın cihazla ölçüm veya birine sorma dışında bi yolu var mı? Ölçüm yapabilen merkezlere ulaşma şansım yok ve açıkçası arkadaşıma soracak sosyal cesaretim de yok. Evde ailemleyken herhangi bi olumsuz tepki almadım ama ne zaman iş ortamı veya başka sosyal bi ortama girersem ister istemez ağzımın koktuğu düşüncesi oluşuyor ve ağzımda acımsı tat oluşuyor ve bu aşamadan sonra insanların rahatsız olduklarını fark ediyorum. Ama rahat olduğumda böyle bişey olmuyor? Sizce ne yapmalıyım ve kokup kokmadığından nasıl emin olabilirim?
IP
aydinmur
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 25-Haziran-2007
Konum: Adana
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1562
Alıntı aydinmur Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 10-Aralık-2018 Saat 08:14
Konuşurken kendinizde koku almıyorsanız, 3 veya daha fazla kişi siz sormadan sizde ağız kokusu bulunduğunu kelimelerle söylemediyse ve bu durum iki ay devam etmemiş ise bir ağız kokusu hastalığından bahsedilmez.

Halitometre ile Ölçümler teşhis etmek için değildir. Ölçümlere bakarak hiç kimseye ağız kokusu var yok denilemez.

Ölçümler,
1- Doğrulamak
2- Karşılaştırmak
3- İzlemek içindir. Teşhis için değildir.
IP
Hümiyettin
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 08-Aralık-2018
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 5
Alıntı Hümiyettin Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 11-Aralık-2018 Saat 09:26
Hocam çevremdeki insanların çok naif, düşünceli insanlar olduklarını düşünüyorum. Bundan dolayı söylemiyor olabilirler. Mesela dün öğlen arabayla yemeğe gittik dört kişi. Beş dakkalığına inip bindiğimde aracın benim tarafımda olan camının açıldığını farkettim. Geçen hafta da arkadaşımla arabayla gezerken eczaneye gitmek için inip geri döndüğümde arkadaşımın kendi tarafındaki kapıyı hafif araladığını ve ben binince bana belli etmeden kapattığını gördüm. Yine aynı arkadaşım dişçiye gitmek gerektiğinden, diş taşlarının zararlı olduğundan filan bahsediyor mesela durduk yere. Açıkçası bana söyleyemediklerini düşünüyorum. Galiba en sonunda açık açık sormam gerekecek. Ha bi de normalde koku almıyorum ama mesela arabadan inip tekrar binince içerisi havasız geliyor rahatsız edici boğucu bi hava var. Bunu ben bile hissediyorum.
IP
aydinmur
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 25-Haziran-2007
Konum: Adana
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1562
Alıntı aydinmur Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 11-Aralık-2018 Saat 13:09
Orjinalini yazan: Hümiyettin

Hocam çevremdeki insanların çok naif, düşünceli insanlar olduklarını düşünüyorum. Bundan dolayı söylemiyor olabilirler.



Belki de alıngan ve naif olan sizsinizdir.
IP
Hümiyettin
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 08-Aralık-2018
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 5
Alıntı Hümiyettin Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 11-Aralık-2018 Saat 19:12
Öyle olmasını inanın çok isterim hocam. Ama bazen dediğim gibi gözardı edemeyeceğim şeyler yaşıyorum. Birkaç ay önce bir iş arkadaşım karanfil uzattı mesela. Aramızda bir metre vardı üstelik kafede oturuyorduk. Tanımadığım birisi vardı yine bir metre uzaklıktayken burnunu kapadı eliyle, hatta sonra geri çekildi iyice belli ki baya rahatsız olmuştu. Yine de benim yanlış anlamalarım olabilir (ki öyle olmasını çok istiyorum) ama tüm bunlar olurken de rahat olamıyorum hocam. Dediğiniz gibi çinkolu macun kullanıyorum baya iyi geldi. Ağzımın içi ferahladı bariz bi şekilde. Dilimi fırçalıyorum ve dediğiniz diğer şeyleri de uyguluyorum hocam, Allah sizden razı olsun. Bizlerle bu kadar uğraşıp zaman ayırıyorsunuz.
IP
tekyaşayan
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 22-Kasım-2018
Konum: Amasya
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 22
Alıntı tekyaşayan Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12-Aralık-2018 Saat 22:10
"Hümiyettin"
Maalesef bu hastalığa sahip biçok arkadaş kokuya alıştıkları için bi zaman sonra kokuyu duyamıyorlar, bende dahil.Koku olup olmadığını anlamanın en keskin yolu seninde bildiğin gibi aileden birisinden yada bir dostundan sorarak öğrenmek maalesef tek yolu bu.Sakın ,çekinecek birşey yok bu insani bi durum ve bunun hayatını etkilemesine izin vermemeye calış.Bicok zaman hassas olabiliyoruz birisine bunu sormak zor olabilir ama var yada yok dedikleri zaman ya tedaviye yönelirsin yada olmadığına kanaat getirmek zorunda kalırsınız.


'""Evde ailemleyken herhangi bi olumsuz tepki almadım ama ne zaman iş ortamı veya başka sosyal bi ortama girersem ister istemez ağzımın koktuğu düşüncesi oluşuyor ve ağzımda acımsı tat oluşuyor ve bu aşamadan sonra insanların rahatsız olduklarını fark ediyorum. Ama rahat olduğumda böyle bişey olmuyor? """

Yanlış anlama ama biliç altında nefes kokusuna karşı aşırı hassasiyet ,ince bir düşünce ,duygu olduğunu hissettim ve bende öyleyim doğrusu.24 sene bu geçmeyen nefes kokusu rahatsızlığını yaşadım ruhsal psikolojik etkileri üzerinde çok ağır oldu.Tedaviye yeni yeni kavuşuyorum inşallah ve şu anda yakınımdaki insanların normal burun çekme yada kaşıma ,kapalı ortamlarda cam kapı acma gibi hareketleri bile nefesimin korkmadığını bildiğim halde sinirlerimi bozuyor hatta o insanlara karşı içimde kısa süreli kin ve nefret oluştuğunu bile
hissediyorum ve sonra hemen atmaya çalışıyorum bu kötü düşünceleri kalbimden.Bazen böyle saçma şeylerle uğraşıyorum .
.Şüphe yada zan ile ele geçen tek şey ruhsal yıpranma oluyo
İnşallah nefes kokusu rahatsızlığın yoktur ,samimi olduğun birine sorarak emin olmaya çalış lütfen!




Kimseye etmem şikayet ağlarım ben halime

Titrerim mücrim gibi baktıkça istikbalime
IP
Hümiyettin
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 08-Aralık-2018
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 5
Alıntı Hümiyettin Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 13-Aralık-2018 Saat 14:11
Güzel düşüncelerin için çok teşekkür ederim. En kesin yöntem dediğin gibi birisine sormak. Muhtemelen ben de bunu yapacağım. Sonucu buraya yazarım. Tabi öncesinde askere gideceğim dönünce ilk işim bu olacak. Umarım hepimizinki psikolojiktir çünkü gerçek ağız kokusunu yenmek çok zor.
IP
tekyaşayan
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 22-Kasım-2018
Konum: Amasya
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 22
Alıntı tekyaşayan Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 16-Aralık-2018 Saat 02:54
Maalesef ben çatlaya patlaya ,utana sıkılada olsa en yakınımdakilere sorardım ve kırmamak üzmemek için yumuşak cevaplar verirlerdi,biraz var olsun neolacakki vs.derlerdi Ben kendi kokumu bazı zamanlar duyardım ama duymadığım zamanlarda da sorduğumda olduğunu söylerlerdi .Buluduğum ortamlardaki tavırlar ,tepkiler,refleksler yumuşak cevaplardan daha gerçekçi olurdu her zaman .Buradaki bi çok arkadaşımız bu gerçeklikle yüzyüze maalesef. Yukarıda bahsettiğim tedavi psikolojik değil gerçek tedaviydi 24 sene içinde
4 ameliyat onlarca kutu ilaç ve şükürler olsun şimdi sorduğumda yok diyorlar işte buna inanırım nefes kokusunu duyan insanların çoğunluğunun yüz auralarında değişme oluyo az yada çok ,,ve konuşmaya başladıkları anda gözlerinde olan ışık koku duyulduğunda yerini şaşkın, boş bakışlara bırakıyor ve konuşmalar çok kısa kesliyor.Bunlar gibi sürekli karşılaştığım seyler artık nyok denecek kadar az olmaya basladı çok şükür.

Kimseye etmem şikayet ağlarım ben halime

Titrerim mücrim gibi baktıkça istikbalime
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Buradaki yazılar, fikir, görüş ve tavsiyeler muayene ve tedavi yerine geçmez. Fikir vermek içindir.
Bu forumda yazılanlardan bir kısmı isim ve kimlik bilgileri silinerek tıbbi veya eğitim amacı ile kullanılabilir, üçüncü parti yazılarda veya internet ortamında (isimsiz olarak) yayınlanabilir. İletişim için Tıklayınız.

Agiz kokusu sebepleri hakkında
Ağız kokusu tedavisi hakkında

Sık sorulan sorular ve cevapları buradadır:

Ağız kokusu gargarası PharmolZn
Ağız kokusu spreyi